Recenze myčky BEKO DSFS 6530

Rád bych se podělil o zkušenosti s provozem myčky BEKO DSFS 6530 a ušetřil vám peníze za nákup tohoto, nebo jiných zázraků firmy BEKO.

Proč jsem zvolil tureckou značku BEKO

Protože jsem blbej. Před třemi lety mi to však přišlo jako docela dobrý nápad.

V roce 1998 jsme do rekonstruované kuchyně zakoupili myčku AEG. Na tehdejší dobu byla drahá, výborně vybavená, měla spoustu programů, displej a dobře myla. Bez jediného problému fungovala až do roku 2012. Vyměnit jsem se ji rozhodl ne proto, že by fungovat přestala, ale spousta plastových dílů již byla opotřebovaná a byl prasklý čelní panel (praskl samozřejmě sám, jak to určitě z domácnosti znáte). Vzhledem k cenám dílů na myčku AEG jsem se rozhodl vybrat a zakoupit myčku novou, protože ceny myček už jsou výrazně nižší než tehdy a myčky jsou také výrazně úspornější.

Myčky BEKO se mi líbily a z výroby v Turecku jsem také neměl žádné obavy, protože se tam vyrábí i spousta techniky renomovaných značek. Vybral jsem na internetu myčku BEKO DSFS 6530. Na třetí pokus mi po dvou totálně rozbitých přišla myčka jen s lehce ťuknutým bokem, což jsem s prodejcem vyřešil slevou 1500 Kč. Myčku mám zasunutou v lince, takže mi tato drobnost nijak nevadila. S touto slevou se cena za BEKO DSFS 6530 dostala na přijatelných 4000 Kč. Za tuto cenu jsem po myčce nepožadoval nijak závratnou životnost. Spokojený bych byl i s šesti lety.

Myčka BEKO DSFS 6530 je třech letech běžného domácího provozu na vyhození

S myčkou jsem byl spokojený. Myla lépe než stará AEG a během záruční doby se na ní neprojevily žádné závady.

Nefunkční tlačítko „spouštění programů“

První závada se projevila až za necelé 3 roky od nákupu. Přestalo fungovat tlačítko „Spuštění programu“. Kvůli této závadě nebylo možné myčku vůbec používat. Pro odstranění této závady bylo nutné vyměnit díl s názvem kryt displeje BEKO. U tohoto dílu, jak je patrné na fotografii, došlo časem k vylomení plošky, která přenáší stisk uživatele na mikrospínač umístěný na základní desce myčky. Tato ploška a potažmo celý díl „kryt displeje BEKO“ je tak špatně navržen, že se podle mně snad ani nejedná o konstrukční chybu, ale o záměr. Bohužel je stejné řešení použito i u spousty jiných modelů myček BEKO. Naštěstí lze tento díl bez problémů zakoupit do 200 Kč a výměnu zvládne téměř každý trochu zručný člověk bez problému sám. S prací odborného servisu by to bohužel s cenou opravy už tak slavné nebylo a troufnu si kvalifikovaně odhadnout 1000 Kč za práci + mírně navýšená cena dílu, celkem tedy cca. 1500 Kč (vycházím z ceny za práci u další závady).

Recenze myčky BEKO DSFS 6530

Další závada, mizí voda ze zásobníku na sůl

Tato závada je již bohužel vážnější. Manželka si všimla, že na myčce se rozsvítí kontrolka informující o nedostatku regenerační soli v zásobníku, ale když zásobník otevře a chce sůl doplnit, tak zjistí, že soli je dost, ale chybí voda. Po doplnění vody kontrolka zhasne a tento cyklus se za několik dní znovu opakuje.

Napsal jsem tedy na zákaznický e-mail BEKO:

From: Ivan Kvis [mailto:kvis@zamestnanost.info]
Sent: Thursday, August 20, 2015 2:53 PM
To:zakaznickecentrum@bekosa.cz
Subject: Dotaz BEKO DSFS 6530

Dobrý den,
mám myčku BEKO DSFS 6530 a ze zásobníku na sůl mizí voda. Tzn., že myčka zobrazí na displeji, že chybí sůl a já zjistím, že je jí tam dost, ale je suchá. Stačí vodu do zásobníku soli doplnit a symbol nedostatku soli zhasne.

Čím to může být?

Děkuji za radu.

Hezký den přeje Ivan Kvis.

Dostal jsem odpověď, která mě nepotěšila:

Dobrý den.

Je nám to velmi líto, ale bude nutné objednat servis. Kontaktujte prosím zákaznickou linku 800350333 a nahlašte model a výrobní číslo spotřebiče, jméno, adresu a telefon, kde je spotřebič umístěn. Operátoři poté s Vámi sepíší montážní list.

S pozdravem
Romana Vondrová

Vedoucí zákaznického centra

BEKO Spolka Akcyjna, org. sl.
Shiran Tower, Lužná 716/2
160 00  Praha 6 – Vokovice

Kontaktoval jsem tedy servis BEKO v Brně s požadavkem na nacenění opravy výše popsaného problému. Odpověď mě opět nepotěšila:

Dobrý den,
zasobnik soli je na objednavku cca do 14 dnu za cca 1000,- celkem u vas i s cestou a praci cca 2500,- s dph, nevim jak dlouho to bude technik delat

děkuji

s pozdravem

Juřena Martin
Chladservis VaRa, spol. s r.o.
Křenová 19
602 00 Brno

Mám bohužel pocit, že to není vše

U některých programů jsem si všiml, že ikonka sušení svítí jen několik vteřin před ukončením programu, který v náplni své práce sušení má. To mi přijde podivné. Ale toto už jsem dále nezkoumal a místo toho raději vybírám novou myčku.

Opravit nebo vyhodit?

Nechat opravit za 2500 Kč myčku, která nová stála 4000 Kč mi přijde jako nesmysl. Kdybych si nechal odborným servisem opravit i tlačítka, jsem po třech letech provozu celkově na dvojnásobku kupní ceny myčky. A to se vyplatí 🙂

Vyhodit!

Myčka BEKO půjde z domu a žádný další výrobek této značky už nezakoupím.

Ještě jedna zajímavost

Tehdy, konec srpna 2012, stála myčka BEKO DSFS 6530 v e-shopu Spořílek.cz 5500 Kč (z této částky jsem získal slevu 1500 Kč za povchovou vadu). Dnes, začátek září 2015, tedy po více než třech letech, je dle Heuréka.cz nejlepší cena 6390 Kč. Tolik asi k tomu, že ceny elektra jdou u nás stále dolů.

Sdílejte:

Jak se vám líbí tento článek? Pět hvězdiček znamená, že hodně. Děkujeme za vaše hodnocení.
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
O autorovi

Ivan Kvis

Ivan Kvis je autorem většiny článků na Krizi v ČR. Je disčeštinyk a disfaktik. To znamená, že v jeho článcích mohou být pravopisné i faktické chyby. A jsou.

Počet komentářů: 8

  1. mycky beko rezavejici kosiky uz po 2 letech , v rodine 2kr.

  2. Máme také myčku B E K O. Dlouho před koncem záruky jsem montéra BEKO upozorňoval na divný zvuk při roztáčení čehosi uvnitř. Myčka ale fungovala. Řešil u nás totiž pračku BEKO, u které naštěstí těsně před koncem záruky odešel motor a pak měnili ještě znovu i tento motor. Ta se jim tedy rozhodně nevyplatila. Montér měl asi univerzální odpověď: to nic není (stejně jako u druhého motoru pračky). No ale něco to jistě bylo. Nyní po konci záruky myčka trochu protéká, nedokončí řádně cyklus a nebo se nerozeběhne mytí. Moc naběháno nemá a to nám ještě v záruce měnili zadrhávající výsuvy a i koš. Vyhazovat peníze za servis mehodlám. BEKO tedy již rozhodně nikoli. To je má zkušenost.

  3. Právě nám po třech letech odešla vestavá myčka BEKO DIN 5839. Přestalo fungovat zapínací tlačítko. Přivolaný opravář shledal, že by bylo nutné vyměnit celou ovládací jednotku myčky a sdělil, že tento nový díl stojí cca 3 až 4 tisíce Kč. Tj. opravovat už nebudeme, myčku vyhodíme a budeme muset koupit novou. Jsem z toho nemile překvapena, myčka stále před třemi lety 9 tisíc Kč, což není málo.

  4. Dobrý den, též jsem vlastníkem BEKO DSFS 6831X, před nedávnem cca před měsícem začala svítit kontrolka na sůl,tu jsem doplnila a svítilo pak ON,ale nešlo spustit nic na myčce,tak jsem ji vytáhla ze zásuvky vše bylo Ok. A dnes svítí opět.. sůl tam je..vypla jsem tedy opět myčku ze zásuvky na několik hodin,že to možná zmizí,ale na displeji je pořád ON a značka pro sůl a nic nefunguje,tak jsem zvědavá co my zítra řeknou na servisu…asi půjde z domu,možná už má odpracováno ???? (máme ji skoro pět let).. dám pak vědět,co na to že servisu..

  5. První závada až po pěti letech, to máte docela štěstí. 🙂

  6. Dobrý den, tak servis se nekonal mám šikovnou polovičku,nedalo mu to a trochu se posťouralv dávkovači a myčka funguje….asi máme fakt štěstí…a výjimky potvrzuje pravidlo…:-)

  7. Dobrý den, máme tu samou myčku 4,5 let s 5ti letou zárukou, koše se rozpadají (rez) a včera odešlo start/stop tlačítko. Budu řešit v rámci záruky a nechtěl jsem myčku rozdělávat, ale nešlo by tlačítko oddělat a zapínat přímo sepnutím na desce? (třeba špejlí :-)). Ale asi to bude běžná závada – na zákaznické lince hned paní věděla o co jde…

  8. Kryt displeje myčky Beko – rozebral a přelepil jsem opadlou plošku z obou stran izolepou. Preventivně i ostatní tři plošky…
    Horní koš rezne.
    Izolační kolečko pro doplňování leštidla odpadlo (pracně se nyní víčko zavírá).
    Kdyby tohle vychytali, byla by to dobrá myčka, pro výrobu jsou to vlastně drobnosti. Ale takhle…

    Jirko, jak Vám dopadla reklamace, prosím?

Vložte komentář

Váš e-mail nebude ostatním čtenářům zobrazen.


*