Virální marketing – oblíbený nástroj firem v době krize

Co je virální marketing.

Virální marketing  je metoda, používaná k dosažení růstu povědomí o značce, produktu nebo službě. Využívá neřízeného šíření informací mezi lidmi. Toto lavinovité šíření lze přirovnat k virové epidemii, proto také název virální. Nejčastěji se jedná o e-maily s vtipným a zajímavým obsahem nebo odkazem na www stránku. 

Dobře provedený virální marketing funguje.

Dobře navržený a provedený virální marketing funguje. To se však povede málokdy. Většinou trpí jedním nebo druhým zásadním problémem. První a zřejmě nejčastější problém je, že se virus šířit nezačne a tím celá akce přeplacených manažerů reklamních agentur končí. Pro tento případ však mají agentury většinou jednoho super přeplaceného managera, který klienta přesvědčí, že se to povedlo. Druhým problémem je, že se virus šíří dobře, lidé se dokonce pobaví, ale ve výsledku není vůbec patrné co je vlastně propagováno. Nejčastějším jevem je kombinace obou problémů v jedné akci.

Jsou však i případy, kdy se vše povede na jedničku.

Příklady povedeného virálního marketingu.

Reklama na Samsung

Reklama na magazín Krize v ČR

Krize v ČR radí, jak ušetřit za elektřinu

Sdílejte:

Jak se vám líbí tento článek? Pět hvězdiček znamená, že hodně. Děkujeme za vaše hodnocení.
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
O autorovi

Ivan Kvis

Ivan Kvis je autorem většiny článků na Krizi v ČR. Je disčeštinyk a disfaktik. To znamená, že v jeho článcích mohou být pravopisné i faktické chyby. A jsou.

Buďte první, kdo přidá komentář k tomuto článku!

Vložte komentář

Váš e-mail nebude ostatním čtenářům zobrazen.


*