Facebook úplně změní používání internetu. Google končí.

Facebook je důležitější než Google.

Agentuře Reuters to potvrdila i anonymní studentka. Přestože je tato sympatická dívka zcela jistě výrobkem PR oddělení firmy Facebook Inc., já tvrdím totéž. A statistiky mi dávají za pravdu.

Facebook v číslech.

– lidé tráví na Facebooku 3x více času, než na Google (já si dokonce myslím, že ještě více).

– v prosinci 2009 předstihl Facebook v USA v návštěvnosti dokonce i Google. Facebook navštívilo 119 milionů lidí.

Facebook mail?

Objevují se zprávy, že Facebook nabídne plnohodnotný e-mail. Byl by to z jejich strany logický krok. Proč odcházet z Facebooku kvůli vyřízení pošty. Já věřím, že Facebook Freemail bude spuštěn velmi brzy.

Google pomalu končí.

Hlavní analytik magazínu Krize v ČR Ivan Kvis předpokládá následující vývoj událostí. Událostí, které zcela změní používání internetu.

1.

Facebook zavede vlastní Freemail. Bude mít megaúspěch.

2.

Facebook nabídne možnost vytvoření vlastních plnohodnotných www stránek zdarma.

3.

Facebook nasadí vlastní fulltextové vyhledávání. SEO specialisté jsou bez práce, protože pozice se kupují.

4.

Facebook se změní na aplikaci a integruje do sebe funkci internetového prohlížeče.

5.

Facebook koupí již bezvýznamný Google a vypne ho. Pro jistotu.

6.

Facebook vylepší kontrolu uživatelů a Severní Korea konečně získá svobodný přístup k internetu.

7.

Facebook uvede vlastní operační systém Face OS a všechny služby integruje přímo do něj. Pro Face OS bude k dipozici i Microsoft Office.

8.

EU nařídí Facebooku odstranit své služby z instalace Face OS. Následně však své rozhodnutí ruší. K Facebooku totiž neexistuje jiná varianta.

Sdílejte:

Jak se vám líbí tento článek? Pět hvězdiček znamená, že hodně. Děkujeme za vaše hodnocení.
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
O autorovi

Ivan Kvis

Ivan Kvis je autorem většiny článků na Krizi v ČR. Je disčeštinyk a disfaktik. To znamená, že v jeho článcích mohou být pravopisné i faktické chyby. A jsou.

Počet komentářů: 10

  1. Blbost. NA facebook chodia len tupe lamy a deticky co nemaju co robit. Google je gigant a ma super sluzby.

    Taketo vizie su nanic, neverim tomu zeby facebook kupil Google, ani nahodou.

  2. V roce 1998 také nikdo nevěřil, že Google totálně převálcuje tehdejší jedničku Altavista. A Facebook má našlápnuto mnohem více, než tehdy Google. Facebooku stačí integrovat služby tak, aby ho lidé nemuseli opouštět. Za 10 let bude z těch dětí nejzajímavější cílová skupina zákazníků. Těch pár důchodců, co Facebook odmítají, používají stejně Seznam nebo nic. Myslím samozřejmě důchodce myšlením, ne věkem.

  3. Musím souhlasit s uživatelem Peter

  4. Pánové, je to skutečně jen o představivosti. Jsem si naprosto jistý, že většina bodů se naplní. Ty maily budou první malý krůček. Pokus Googlu o svůj „Facebook“ nedopadl úplně nejlíp. Myslím, že i velkému G to pomalu dochází.

  5. Než přispěji svým dílem do této trošku pseudodiskuse, neubráním se nevyjádřit podezření: Tento článek o chmurné budoucnosti Googlu byl napsán za účelem získání lepších pozic ve vyhledávači GOOGLE na slovo „facebook“ 😉

    Ostatně si nemyslím, že se tato budoucnost naplní. Proč?

    1) Facebook je nepřehledný a má obrovské potíže se stabilitou, je velmi náročný na rychlý internet a stále není všem uživatelům dosažitelný.

    2) Facebook má své stálé příznivce a) zejména u žen, protože jsou obecně společenštější a b) u náctiletých, protože je to výborná příležitost pro chat a zabití nudy. Stále platí, že pro většinu počítačově gramotných lidí je to jen zabiják drahého času. Nenastane tedy situace, že by více lidí chodilo ráno na Facebook než na Seznam, Idnes, či Google. Naopak není daleko doba, kdy zaměstnavatelé budou Facebook blokovat, zatímto toto Googlu a Seznamu nehrozí.

    3) Facebook je stále ve fázi boomu, lidé se na něj přihlašují často jen proto, aby jim tento fenomén neunikl. Jakmile zjsití, oč se jedná, četnost jejich přihlášení začne klesat. Facebook směřuje nikoli ke komunikaci, ale k „tlachání“, dá se čekat, že brzy nastane stagnace růstu, po roce až dvou pokles uživatelů. Facebook se stane spíše sítí, kam se běžný člověk přihlásí 1x za měsíc, aby viděl, co je nového s jeho přáteli.

    4) Facebook je proti snadné a rychlé komunikaci aplikací Skype a ICQ stále slabý odvar. Internetový prohlížč ještě dlouho nebude moc nahradit efektivitu aplikací instalovaných v počítači. Z komunikačního hlediska také zatím nemá příliš šanci.

    5) I kdyby facebook integroval do svého prostředí vyhledávání, nebude mít serverové kapacity rychle indexovat miliardy stránek po celém světě a ještě u toho udržovat profily facebookařů svižné. Google je silnější, bohatý a toto se nezvrátí jen tak.

    6) Stále platí, že zatímco na facebook se uživatel musí přihlísit, na Google (v čr spíše na Seznam) stačí jen kliknout, žádné jméno a heslo. Tato bariéra Facbooku nepřidává.

    Tedy sečteno podtrženo, vize tohoto článků je slovy našeho pana prezidenta „alarmistická“, ne-li katastrofální a nenapní se v nejbližších 5 letech.

  6. Děkuji za komentář, který je pro optimalizaci tohoto článku k nezaplacení. Strong u většiny Facebook v článku je spíše o designu, než o optimalizaci. Na školení v h1 už možná dokonce učí, že strong je naprd. To ale nevím. V naší firmě jezdí tajně do Prahy na školení jiní 🙂

    Pokusím se tvé námitky vyvrátit:

    1. to se časem určitě zlepší. Facebook je mladý a má obrovský nárůst počtu aktivních uživatelů. Důkazem toho, že není nepřehledný je to, že se v něm vyznám i já. Dokonce jsem už vytvořil i aplikaci.

    2. vsaď boty, že mladí jdou ráno ihned po zapnutí počítače na Facebook. Ti samozřejmě zestárnou, ale zvyky nezmění. Jejich vazba na Facebook a komunitu bude po letech ještě silnější.

    3. platí bohužel pro starší generaci, která nemá na Facebooku s kým kamarádit. Z toho ale Facebook nemusí mít žádné starosti. Ti dnešní mladí vyrostou a zůstanou.

    4. to Facebook časem dožene. Jejich freemail je první vlaštovkou. Proč kvůli komunikaci odcházet jinam. To pošéfujou jako první věc.

    5. podíl ve Facebooku má i Microsoft a ten může dát k dispozici Bing. Pokud lidé mohou za vyhledávač považovat Seznam, tak Bing klidně taky 🙂

    6. vlády celého světa tento koncept podpoří. Mít informace o každém uživateli internetu je k nezaplacení. A uživatelům Facebooku to zatím nevadí. Dokonce se pod heslem cítí bezpečněji.

    Jinak mohu na Facebooku pomoci s propagací Vašeho prádla a to i přesto, že ta „pseudodiskuze“ mě celkem mrzí 🙂

  7. Povyšuji tedy pseudo-diskusi na diskusi 😉

    Ivane, hodně Tvých argumentů bylo zdůrazněno s tím, že….až současní mladí až vyrostou…..vyjadřoval jsem se k napisu tohoto článku a jeho duchu – „Facebook úplně změní používání internetu. Google končí.“ Je mi jasné, že se článek nevztahuje jen na přítomost, hovoříme zde však o blízké budoucnosti, která nastane v horizonu 1-2 let, max. A do té doby většina mladých nedospěje a Facebook nepohltí Google. Co bude za 5-10 let si netroufám odhadovat a budeme-li se přít, kdo v té době koho pohltí, vracíme se opět zpět k pseudodiskusi. 😉

    Každopádně Tvůj katastrofický scénář o pádu Googlu v mnohém připomínající pád starověkého Říma a jeho finální vydrancování barbary (Facobookáři), je velmi dobře a provokativně napsaný! Vnímám ho však jako jednu z mnoha možných variant vývoje, podle mě spíše ze světa fikce.

    Roma locuta, causa finita
    (Řím rozhodl a tím diskuse končí)

  8. Naprosto souhlasím, tyto změny skutečně předpokládám v horizontu deseti let. Jen jsem nechtěl k jednotlivým událostem přiřazovat přesná data. Nechtěl jsem dopadnout jako vizionáři, kteří předpovídali konec světa v roce 2000. Lidé to totiž potom zhodnotí takto: „Neměli pravdu, konec světa nastal přece až v roce 2012“ 🙂

  9. To spíš Google koupí Facebook..opačne je to dost divoka představa…8o)

  10. Mnoho uživatelů si to dokonce přeje. Google by prý určitě Facebook zprovoznil tak, aby po technické stránce opravdu fungoval.

Vložte komentář

Váš e-mail nebude ostatním čtenářům zobrazen.


*