Administrativní zátěž žádosti o mzdové příspěvky ÚP

Administrativní zátěž je velmi oblíbené téma různých zájmových spolků či sdružení podnikatelských subjektů. Kdykoliv se jich někdo na toto téma táže v médiích, vždy si ochotně „postěžují“. Po zkušenostech, které jsem v nedávných dnech nabyl, jim musím dát za pravdu. Konkrétní situací byla snaha zaměstnat jednu z našich nových kolegyní na pozici konzultanta, tak aby co nejdříve po jejím úspěšném zakončení stáže v rámci projektu Fondu dalšího vzdělávání, mohla nastoupit již jako standardní zaměstnanec.

Administrativní zátěž žádosti o mzdové příspěvky ÚP

Jelikož Úřad práce oznámil naší společnosti jakožto budoucímu zaměstnavateli, že agendu spojenou s dokumentací s předstihem dvou týdnů nezvládá, rozhodli jsme se o pokus situaci vyřešit a nezbytné přílohy pro žádost zkusit obstarat sami a rychleji. To vše s cílem kolegyni na začátku července přijmout s podporou určenou pro společensky účelné pracovní místo vyhrazené pro uchazeče o zaměstnání.

Sehnat výpis z obchodního rejstříku ověřený stanovištěm CZECH POINT nebyl úkol nikterak namáhavý, stačilo nalézti nejbližší úřad, notáře či poštu a dokument byl v portfoliu příloh. Situace se zdála jednoduchá a v tomto duchu by se jevilo, že za den nemůže mít zmocněnec společnosti, tedy já, co na práci.

Smlouva s bankou o vedení účtu v kopii také nebyla nikterak náročným úkolem, spíše jen otázkou vhodného založení důležité dokumentace. První problém ovšem nastal, při příchodu na finanční úřad v nejbližší vzdálenosti k místu mého pracoviště. I přes zdánlivě nepřekonatelnou překážku neúředního dne se mi podařilo setkat s referentem, který mne ujistil, že situaci zvládneme během chvilky. Bohužel se však naplnila realita špatného stavu elektronické správy panující v orgánech veřejné moci ČR a já byl donucen přemístit se na jiné pracoviště, ke kterému naše společnost má místní příslušnost. Nečekejte však, že Vám dokument vydají na počkání. V mém případě byly všechny zodpovědné osoby na školení, vyjma jedné referentky. Potěšilo by mne alespoň vědomí, že dané školení bude na téma „Nová legislativa po roce 2014“ či „ Elektronické systémy nové generace“. Spíše se však obávám, že nikoliv a že okolo data počínaje 1. 1. 2014 bude mít řadový občan na FÚ prostě smůlu , protože sám úřad nebude vědět, co si s nastalou situací počít.

Nakonec se mi následující den podařilo získat alespoň dohodu o vyzvednutí potvrzení bezdlužnosti právnické osoby na FÚ, kdy se již zadařilo zastihnout pracovníky na svých pracovních místech.

Ověření bezdlužnosti na orgánu městské správy sociálního zabezpečení byla naopak otázka několika desítek minut. Spíše jsem měl pocit, že v současném pravicovém vládním prostředí rozpočtové odpovědnosti (nebo škrtů, kde se dá – zde nechám posouzení na libovůli čtenáře), je spíše nyní pusto-prázdno  zaměstnanců. Další bod tedy splněn.

Další veselou kapitolou je jednání s Celním Úřadem, který má sice svoji pobočku v centru Brna, ovšem aby se to nepletlo, potvrzení o bezdlužnosti vydává pobočka vyskytující se na Slatině. Bylo tedy třeba tuto žádost delegovat dál a vyzvednout ji na Slatině. Zde bych zhodnotil rychlost jako uspokojivou a pracovníky za velmi vstřícné, což určitě potěší každého občana, majícího strach z nečinnosti tohoto orgánu v době dnes už standartního bezcelního styku v rámci EU.

Nejrychlejším pracovištěm a adeptem na zlatou sponu je bezpochyby VZP centrála nedaleko brněnského Grandu. Doslova a do písmene se zde jede na nejvyšší rychlostní stupeň a během 30 minut jsem byl přesunut na správné podlaží, odbaven lístkovou metodou a odcházel s potvrzením o bezdlužnosti v ruce. Velká poklona naší největší pojišťovně, která opravdu myslí pro-zákaznicky.

Sečteno a podtrženo, dokumenty k žádosti se dají sehnat během cca 2 dnů, pokud je zapojena šikovnost a správné jednání, ovšem z hlediska žadatele bych určitě doporučil jednat s předstihem a minimálně 30 dnů před očekávaným přijetím zaměstnance podat žádost o mzdové příspěvky na příslušném ÚP. Ne každý má ovšem takový luxus v podobě časového předstihu, a proto doporučuji využít služby Cyrrus Advisory a.s.. Bližší informace se můžete dozvědět na e-mailu: advisory@cyrrus.cz a na telefonech: Praha +420 221 592 372; Brno +420 538 705 778.

Redakce CYRRUS ADVISORY, a.s.


Jak se vám líbí tento článek? Pět hvězdiček znamená, že hodně. Děkujeme za vaše hodnocení.
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Buďte první, kdo přidá komentář k tomuto článku!

Vložte komentář

Váš e-mail nebude ostatním čtenářům zobrazen.

*